Κυριακή 28 Αυγούστου 2011

BΡE TI TON ΘΕΛΕΙΣ ΤΟΝ ΑΝΤΡΑ ;

Β Ρ Ε Τ Ι Τ Ο Ν Θ Ε Λ Ε Ι Σ Τ Ο Ν Α Ν Τ Ρ Α ;

Εχουμε ασχοληθεί κατά κόρον με το ζήτημα αυτό, αλλά μπαίνω στον πειρασμό - ξεκινώντας από αυτά που ακούγονται καθημερινά - στο να ξαναεπανέρχομαι στο θέμα αυτό. Εμμονη ιδέα μου έχει γίνει η υπόθεση με τα διαζύγια που ολοένα και αυξάνονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα από μέρα σε μέρα, πράγμα που με κάμνει να αναλογίζομαι αν τελικά θα πρέπει να προτιμούν κάποιες γυναίκες να προχωρούν σ΄αυτό που θα το έλεγα « απονενοημένο διάβημα », όπως λέγαμε και λέμε ακόμα για να χαρακτηρίσουμε τις αυτοκτονίες. Και διερωτώμαι με την ευκαιρία της ταύτισης αυτής, μήπως και στην περίπτωση των γυναικών που διαλέγουν το δρόμο της συνύπαρξης για πάντα - ή για κάποιο έστω διάστημα - με έναν άνδρα, αν δεν πρόκειται και εδώ για ένα τέτοιο απονενοημένο διάβημα.
To ξαναλέω γι ακόμα μιά φορά. Επί χιλιάδες και χιλιάδες χρόνια, ήταν οπωσδήποτε αναγκαίο να παίρνει η γυναίκα έναν άνδρα, δεν μπορούσε να κάνει αλλοιώς. Με την προϋπόθεση φυσικά, ότι θα την ήθελε και ο κάποιος αυτός άνδρας, αν ήταν υπερβολικά άσχημη, αν είχε ένα σωρό κουσούρια, ιδιοτροπίες, αν δεν ήξερε να κουμαντάρει τα του οίκου της, άνδρα ήταν δύσκολο ή και αδύνατο να βρεί.
Οι λόγοι που υπαγόρευαν στη γυναίκα να έχει έναν αρσενικό στο σπίτι της, είναι λίγο πολύ γνωστοί. Εν συντομία, ήταν ο φύλακας του σπιτιού κατά πάσης έξωθεν επιβουλής. Ηταν ο κύριος προμηθευτής των αναγκαίων για την επιβίωση, τροφής, θέρμανσης και λοιπών. Ηταν γενικά ο προστάτης της γυναίκας, που όντας το ασθενές λεγόμενο φύλο, είχε απόλυτη ανάγκη προστασίας έναντι παντός κινδύνου. Και ήσαν και άλλοι λόγοι, ο σχηματισμός οικογένειας, τα παιδιά που τα ήθελε να τα έχει η γυναίκα περισουτερο από ότι ο άνδρας. Και διάφορα άλλα.
Φυσικά, πάντα υπήρχε ο κίνδυνος να πέσει πάνω σε έναν άνδρα που δεν της έκανε. Μπορεί να ήταν - και ήταν συχνά - βίαιος και να την ξυλοφόρτωνε επί τακτικής βάσεως, άλλωστε αυτό συμβαίνει και στις μέρες μας. Μπορεί να ήταν μεθύστακας, αυτό σε κάπως κατοπινά χρόνια, όταν ανακαλύφθηκαν τα αλκοολούχα ποτά. Μπορεί να της ήταν άπιστος, κι αυτό ήταν πάντοτε συχνό, ακόμα κι από τα πρώτα χρόνια που πάτησε ο άνθρωπος πάνω στη φλούδα αυτού του πλανήτη. Αυτό ίσως το ανεχόταν η γυναίκα, ας τον να κάνει τα δικά του, πάλι σε μένα θα γυρίσει έλεγε. Ισως να είχε και άλλα κουσούρια που δεν μου έχονται στο νού αυτή τη στιγμή.
Η κατάσταση αυτή της ανάγκης να έχει η γυναίκα αυτόν τον άνδρα, κράτησε όλα αυτά τα χιλιάδες χρόνια. Αλλά εδώ και όχι πολύ καιρό, τα πράγματα άλλαξαν πολύ, τουλάχιστον στις δυτικές κοινωνίες και κυρίως τις πιο προηγμένες. Η γυναίκα ανέβηκε πολλά, πάρα πολλά σκαλοπάτια στην κοινωνική και οικονομική ιεραρχία, μπήκε σε όλα όσα ανήκαν πρωτύτερα στους άνδρες, κάνει καριέρρα σε πολλούς και διάφορους τομείς. Και έχει αλλάξει εντελώς η νοοτροπία της, καθώς άλλαξαν ριζικά οι συνθήκες από ότι ήσαν στο παρελθόν.
Ο άνδρας έπαψε να είναι ο προστάτης της κατά πάσης έξωθεν επιβουλής, έχει τον τρόπο αυτή να αντιμετωπίζει από μόνη της τις αντιξοότητες της ζωής και δεν έχει καμμιά αναγκη στήριξης και υπεράσπισης από τον άνδρα. Παύει λοιπόν να είναι ο φύλακας άγγελος της γυναίκας, ανήκει πιά αυτό στο παρελθόν. Ούτε είναι ο άνδρας, αυτός που θα προσκομίσει τα καθημερινά προς το ζήν αναγκαία για να επιβιώνει όλη η οικογένεια και συνεπώς και η γυναίκα. Τις περισσότερες ή σχεδόν όλες τις φορές, η γυναίκα μπορεί με τον κόπο των χεριών της και κυρίως των γνώσεων που έχει αποκτήσει στα σχολεία - που της ήσαν άγνωστα πριν από κάμποσες δεκαετίες - να τα βγάζει πέρα μοναχή της. Εχει το μισθό ή τα έσοδα από το ελεύθερο επάγγελμα, έχει αργότερα και τη στήριξη στις κατοπινές μεγαλύτερες ηλικίες με τη σύνταξή της, που απέκτησε ύστερα από πολλά χρόνια εργασίας.
Δεν της είναι επίσης πιά απαραίτητος ο άνδρας για να της φέρνει παιδιά, απογόνους στον κόσμο. Συχνά δεν τα θέλει η ίδια της, αλλά και αν τα θέλει, μπορεί να τα αποχτήσει - αν όχι κάτω απο τις σημερινές κοινωνικές συνθήκες, τουλάχιστον στο προσεχές μέλλον - με άλλους τρόπους. Με οποιονδήποτε άνδρα διαλέξει - και τον στείλει στα τσακίδια κατόπιν - ή με μιά υιοθεσία. Υπάρχουν μάλιστα σήμερα χώρες της Ευρώπης ( παράδειγμα η Βρεττανία ), στις οποίες μιά ανύπαντρη γυναίκα μπορεί με τα μεγάλα επιδόματα που της παραχωρεί το κράτος, να αναθρέψει όχι ένα, άλλα δυό και τρία παιδιά. Χωρίς μάλιστα να εργάζεται καθόλου η ίδια, φτάνουν αυτά τα επιδόματα για να συντηρήσυν κι αυτήν και τους απογόνους της. Στον αγύριστο λοιπόν ο άνδρας.
Μα θα πεί κάποιος, είναι και το ζήτημα του έρωτα στη μέση, αυτού που είναι ανίκητος στη μάχη, όπως μας λέει ο Σοφοκλής στην Αντιγόνη του. Μπά ; Και ποιός την εμποδίζει να έχει έρωτα με έναν ή με πολλούς διαδοχικά άνδρες, τους οποίους θα εγκαταλείπει εις πρώτην ευκαιρίαν για να βρεί κάποιους άλλους ; Πάει κι αυτό, τί τον θέλουμε τον έρωτα με ένα και μοναδικο άνδρα, τη στιγμή που κι αυτός ο έρωτας θα σβύσει σε κάποιο διάστημα, ενώ μπορούμε να αναζητήσουμε άλλους έρωτες - έτσι για ποικιλία - με πλήθος από άλλους άνδρες, από τους οποίους βράζει το περιβάλλον της ;
Και έρχομαι τώρα να σε ρωτήσω ανώνυμη κοπέλλα μου. Τί τον θέλεις τον άνδρα ύστερα από.όσα σου εξέθεσα και που τα ξέρεις κι εσύ πολύ καλύτερα κι από μένα κι απ΄οποιονδήποτε άλλο στη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα στην οποία ζείς και αναπτύσσεσαι ; Δηλαδή να αφήσεις κατά μέρος τις πολύχρονες και κοπιαστικές σπουδές σου - πανεπιστήμιο, ντοκτοράτα, μάστερς, μεταπτυχιακά και καρριέρα - και να πάς να δεθείς με έναν κατά κανόνα άγνωστο και να πάρεις έτσι το « γουρούνι στο σακκί », όπως συνηθίζουμε να λέμε ; Έναν ανδρα που θα τον παρατήσεις ή θα σε παρατήσει μετά από λίγο ή περισσότερο χρονικό διάστημα, και μάλιστα με τις χρονοβόρες διαδικασίες του διαζυγίου. Να πάρεις ένα άνδρα που να σου προκυψει μέθυσος, χαρτοπαίκτης, βίαιος ( τα ακούμε καθημερινά στις ειδήσεις όλα αυτά τα πράγματα ), που να σε στρώνει συχνά στο ξύλο μετά μουσικής ;
Λοιπόν, απάντησέ μου καλή μου ανώνυμη κοπέλλα αν θέλεις να μπείς σ΄αυτό τον φαύλο και περίπλοκο κύκλο των αναζητήσεων κάποιου άνδρα. Αν θα θέλεις να ρισκάρεις τη βόλεψή σου, για κάποιον που όπως δείχνουν τα πράγματα, δεν τον χρειάζεσαι σχεδόν καθόλου. Να μπείς σε ντέρτια και σε βάσανα, για κάποιον που αργότερα θα σου φανεί άχρηστος ολωσδιόλου. Ενώ μπορείς να τα βγάλεις πέρα πολύ εύκολα μονάχη σου χωρίς να έχεις την ανάγκη κανενός. Ιδού το ερώτημα, και παρακαλώ να μου δώσεις μιάν απάντηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου